آکادمی هنرهای رزمی طاهری

با مدیریت ابوالحسن طاهری مربی هنرهای رزمی

آکادمی هنرهای رزمی طاهری

با مدیریت ابوالحسن طاهری مربی هنرهای رزمی

۱۸آبان

ضربات خطرناک رزمی

سه شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۴۳ ق.ظ

با بررسی بیش از 55 مسابقه حرفه ای کاراته مشخص شد، لگد و مشت بیشترین کاربرد را در این ورزش داشته و ورزشکاران با استفاده از آرنج خود به عنوان گارد می توانند از وارد آمدن آسیب های جدی به اندام های حیاتی بدنشان جلوگیری کنند.

 ویتو ریبرو، قهرمان برزیلی جودوی جهان و استاد جهانی هنرهای رزمی در نیویورک، گردن را خطرناک ترین و ضربه پذیرترین عضو بدن در این ورزش میداند.

ریبرو گفت: «در کاراته و کونگ فو، لگد و مشت کاربرد زیادی دارند در نتیجه گردن و ضربه به آن بسیار محتمل تر از ورزش جودوست با این وجود از خطر این ورزش هم نباید غافل شد چرا که در جودو هم حریف با قلاب کردن دست به دور گردن مانع رسیدن اکسیژن به مغز و در صورت ادامه این روند باعث مرگ حریف می شود.»

با چند ثانیه غفلت ممکن است در یک مسابقه به راحتی جان ورزشکاری را بدون آنکه متوجه شوید بگیرید. برای اینکه هیچ گاه این تجربه را نداشته باشید، در هر ورزشی به ویژه ورزش های رزمی از وارد آوردن ضربه به گردن حریف خودداری کنید. با عمل به این توصیه هیچگاه شاهد اتفاقی تلخ درجریان مسابقه خود نخواهید بود. البته در ورزشهای رزمی باید ضربه آرنج به صورت را نیز اضافه کنید. ضربه آرنج بسیار سخت تر از ضربه مشت بوده و این ضربه مانند ضربه زدن به مغز با یک مفتول سربی است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۱۸
ابوالحسن طاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی